reis en aankomst - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van PJ Louw - WaarBenJij.nu reis en aankomst - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van PJ Louw - WaarBenJij.nu

reis en aankomst

Door: PJL

Blijf op de hoogte en volg PJ

30 Juni 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

Op Schiphol eerst kennisgemaakt met het gezin van mijn collega Kitty de Koning. Haar man en Rietje vliegen toevallig op dezelfde dag samen naar Tanzania om ons te op te zoeken en vakantie te vieren.
Over de vlucht: ruim 1500 km gevlogen over de Sahara: echt een enorme zandbak vanaf grote hoogte. Ogenschijnlijk geheel droog en niets groen. Wel op een gegeven moment grote cirkels gezien vanaf 10 km hoogte en ik heb geen idee wat het is/zijn.

In het vliegtuig zat ik ingeklemd tussen 2 stevige zwarte mannen: wel veel beenruimte maar kon me toch niet eccht ontspannen. Pluim voor KLM voor het prima eten, drinken en aardige stewardessen.

In Nairobi konden we het laatste kwartier van de wedstrijd Ned-Mexico zien en Ned de achterstand van 1=0 zien ombuigen naar een overwinning van 2-1.
Nog gesproken met enkele Amerikanen die uit Mozambique kwamen van hun missiewerk: eentje uit Alabama en de ander uit Texas.

Vlucht van Nairobi naar Dar stelt weinig voor: ruim een uur. Wel begrijp ik waarom dit ook wel donker Afrika wordt genoemd, want het was op de 2 grote steden na ertussen pikdonker.

Rond middernacht geland op vliegveld Julius Nyerere te Dar es Salaam. Met het visum in het paspoort ging het enorm soepel bij de Immigratiedienst en de koffers volgden spoedig. We werden opgepikt door Roger met zijn taxi die ons in 20 minuten bracht naar Kays Lodge, een hotel wat ik het beste kan omschrijven als 'pretty basic but clean'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

PJ

Mijn vrouw en ik zijn gek op reizen en daarnaast heb ik altijd de wens gehad om voor een tijdje in het buitenland te gaan werken en wonen om op die manier je in een ander land met haar cultuur, traditie en historie te kunnen onderdompelen. Via mijn werk heb ik de mogelijkheid om 6 weken als ontwikkelingswerker voor VSO aan de slag te gaan in Tanzania. Om mij te kunnen volgen op deze avontuurlijke reis heb ik dit reisdagboek aangemaakt.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8242

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

Tanzania

28 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Morgen

Landen bezocht: